Psychologia a Biznes

 

psycho

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W Biznesie jak i w marketingu sieciowym najważniejszą część pełni rola Psychologii.

Dlaczego?

Ponieważ aby odnieść sukces w tych dziedzinach musimy być świetnie obyci w psychologii naszych klientów oraz sami musimy mieć odpowiednie podejście oraz myśli dążąc do naszego celu.

Po latach wielu doświadczeń oraz obserwacji wielu Biznesów zauważyłem:

-Ludzie nie wiedzą czego chcą dopóki tego nie dostaną

-Produkt nawet jak jest świetny to nikt go nie będzie chciał dopóki nie udowodnimy klientowi że on jest mu potrzebny i ułatwi mu znacznie życie lub rozwiąże jego problemu

Dla przykładu nie wystarczy po prostu komuś pokazać np.”Samochód” aby zdał sobie on sprawę z tego że on ułatwi mu życie znacznie,że dzięki niemu będzie mógł dojechać w każde miejsce jakie mu się wymarzy, jego życie stanie się prostsze ,będzie szybciej pokonywał odległości z punktu A do punktu B i gdy już zacznie go używać nie będzie potrafił sobie wyobrazić życia bez niego.

Nie każdy potrafi sobie uświadomić pewne sprawy gdy ma styczność z nową rzeczą nowym przedsięwzięciem ,potrzebuje dokładnego opisu bądź z obrazowania jak mu to może pomóc.

A żeby odpowiednio zademonstrować takie zalety trzeba używać odpowiednich słów które rozwiodą wszelkie wątpliwości co do produktu/rzeczy którą chcemy komuś zaoferować.

Aby umieć demonstrować takie zalety musimy wykazać się nie lada wiedzą oraz elokwencją w relacjach między ludzkich. Rodzinie łatwo jest wytłumaczyć takie kwestie , ale gdy przychodzi czas aby z nieznajomym przeprowadzać takie same rozmowy już nie idzie nam tak samo , czujemy się mniej pewniej oraz podchodzimy do sprawy z pewnym dystansem z myślą

„-Nie znam tej osoby to mogę jej wcisnąć wszystko”, gdzie takie zachowania często podważają naszą wiarygodność oraz prowadzą ku upadkowi , ponieważ tracimy kontakty gdy dochodzi do nieporozumienia oraz zrażamy takie nowo poznanie osoby do nowych doświadczeń takiego typu.

Gdy zaczynamy naszą karierę w Biznesie czy też w MLM , czy też może jako sprzedawca ubezpieczeniowy, gdzie musimy pracować grupowo i nasza wiarygodność jest najważniejsza dla nas, musimy być bardzo bardzo ostrożni. Ponieważ gdy zaczynamy swoją przygodę nie potrafimy dokładnie zapamiętać wszystkich informacji które przyswajamy wchodzą do nowego biznesu, lub też źle je zapamiętujemy i coś przekręcamy i tworzy się taki głuchy telefon, gdzie wynik jest taki że tracimy Klienta lub naszego Współpracownika z powodu błędnie przekazanych mu informacji lub też co gorszą zbytnio przekoloryzowanymi pewnymi kwestiami. Trzeba tego mocno unikać , nigdy nie dawać informacji ponad miarę . Jeżeli nie jesteśmy pewni czy dobrze pamiętamy zapisać sobie oraz prowadzić dziennik z informacjami które są najważniejsze dla nas i w razie wątpliwości można wyjąć taki dziennik i po prostu przeczytać dokładne informacje, Nigdy nikt nie będzie miał do ciebie zastrzeżeń o taki dziennik a wręcz przeciwnie będzie cię miał za osobę zorganizowaną i taką która na prawdę poważnie podchodzi do sprawy i na pewno doceni to.

Dziennik , tak jest to jedna z najważniejszej rzeczy w Biznesie , aby prowadzić taki dziennik z informacjami lub z kontaktami do swoich klientów/współpracowników.

Jeśli chcemy osiągnąć sukces i pnąc się po szczeblach drabiny w góry, Dziennik postępu jest właśnie NR. 1 aby to osiągnąć opisuje to w swojej książce „Frank Bettger – Jak osiągnąć Sukces w Biznesie” , Polecam przeczytać tą książkę .

Należy regularnie prowadzić Dziennik postępu z naszych spotkań z klientami czy przedstawicielami, i dokładnie opisywać w dzienniku spotkania, jest to najlepszy sposób aby stać się ekspertem w swojej dziedzinie i osiągać maksimum z naszych spotkań.

Należy również przeglądać co jakiś czas dziennik ,najlepiej gdy na jakimś spotkaniu nam nie poszło,albo nasze wyniki nagle się pogorszyły wtedy poświęcając czas na przeanalizowanie co się po drodze stało, taki dziennik nam powie wszystko co robimy źle,będziemy mieli klarowną odpowiedź na nasze pytania co robimy źle, i znajdziemy w szybki sposób odpowiedź jak to robić poprawnie.

Każdy jest inną osobą więc ,każdy taki dziennik to indywidualna sprawa , i nasz dziennik najlepiej pomoże nam , a nie komuś innemu, ponieważ opisując co robimy sami będziemy wiedzieć co my robimy źle i jak należy to poprawić, ponieważ to my sami musimy znaleźć odpowiednią strategię sposoby dobrane do swojej osoby. Dlatego dziennik kogoś innego nie wiele nam podpowie i niewiele pomoże też bo nie jest on pod nasza osobowość. To jest ważne. Dlatego każdy sam indywidualnie musi prowadzić swój własny dziennik , To tak jakby dziennik własnego życia, my kreślimy swoją drogę więc on jest tylko pod nas.

Oczywiście pokonanie drogi do sukcesu możemy przejść szybciej lub wolniej, tak jak do pewnego punktu możemy pojechać na parę różnych sposobów, Rowerem,samochodem,samolotem,pociągiem lub na piechotę.

Tak samo w Biznesie możemy używać różnych rodzajów pojazdów. Lecz też nie dla każdego może być pojazd odpowiedni, ktoś kto ma lek wysokości nie poleci samolotem będzie wolał dłużej ale bez strachu pojechać rowerem lub samolotem, albo ktoś kto ma chorobę lokomocyjną będzie wolał samolotem polecieć. Więc wszystko trzeba dobrać do swoich potrzeb, a nie np do potrzeb kolegi.

Musimy znaleźć i wybrać biznes który nas interesuje który jest ciekawy dla nas i będzie nam dawał motywacje dzięki temu że będziemy dumni z tego co robimy,oraz poznając mnóstwo ludzi którzy nas również motywują.

Wybierzmy więc środek transportu ,zadbajmy o paliwo, oraz zadbajmy o to abyśmy umieli nim prowadzić.

Co mam na myśli tutaj. Potrzebujemy odpowiedniej Wiedzy, zaangażowania/motywacji w naszym postępowaniu.

Wiedza jest najważniejsza , im więcej wiemy tym lepsze kroki stawiamy i więcej mamy korzyści z tego. Wg. badań wynika że pracownicy którzy przestali uczyć się lub uczęszczać na kursy/szkolenia organizowane w pracy , nie dość że byli mniej szczęśliwi od tych drugich , to ich kariera w ogóle się nie rozwijała, natomiast ci którzy cały czas się dokształcali, chodzili na kursy szkolenia , po prostu byli władni wiedzy, prowadzili szczęśliwe życie ,ich kariera rozkwitała i stawali się bardzo ważnymi osobami oraz zarabiali satysfakcjonujące sumy.

Pamiętajcie aby czytać książki,uczyć się , zamiast przed telewizorem poświęć ten czas na przeczytanie książki lub obejrzenie jakiegoś szkolenia bądź zdobądź w czymś wiedzę aby twój umysł się uczył nowych informacji.

Motywacja jest lotna jak kurs na giełdzie.

Wiele razy słyszałem jak ktoś mówił „Brak mi motywacji do tego”

Jest to problem oczywiście ale można sobie z nim poradzić, ponieważ motywacja jest tylko chwilowa, ona jest tylko po to aby postawić pierwszy krok a potem wygasa, to tak samo jak z jazdą na rowerze gdy zaczynamy jako małe dzieci , siedzimy na rowerku i mama albo tata nas pcha przez jakiś czas , a potem puszcza rowerek i jedziemy sami, ale jak nic nie zrobimy to zatrzymamy się i spadniemy i albo się podniesiemy albo będziemy leżeć. To jest motywacja „Moc na zrobienie Pierwszego kroku” , ale potem musimy się wpędzić w tok działania zapominając o motywacji,po prostu robić,robić,robić.

To jedna z najcięższych kwestii wstawię tu materiały które pomogą z tym walczyć tak jak mi pomogły,sam odczułem skutek upadania na ziemie gdy tylko motywacja się skończyła.

Mateusz Grzesiak wspaniała mowa o motywacji:

Jak praktykować wiedzę zapraszam do działu literatury.